tirsdag 11. mars 2008

Litt av hvert

Her kommer en del av det jeg har laget siden jeg la inn noe i november. Du verden, tida flyr altså. Skjemmes over ikke å ha oppdatert bloggen før nå. Må skjerpe meg der!

I november var Torhild fra Scrapshop og holdt kurs i Sauda. Da lagte vi blant annet denne stjerneboka. Det har vært en drøm å få lære å lage den og nå var det endelig mulighet for det. Takk Torhild og Elisabeth! Det var et kjempebra kurs:) Gleder meg til neste gang.


I januar fikk jeg bestilling på invitasjoner til en 30-års dag. Bestillingen gikk ut på noe i grønt, svart og oransje. Da endte jeg opp med dette. Jeg lagte malen og skjærte ut alle delene i tillegg til å stemple opp motivet. Den som bestilte det stod for monteringen og ble kjempefornøyd. Kjekt når noen setter pris på det man lager! 30-tallet endte til slutt opp i oransje. Det kom bedre fram da.
I februar var det jo morsdag så da ble det et par morsdagskort. Helt enkle sådanne. Jeg rakk ikke å lage til mor mi, kjøpte ett som fremdeles ligger i veska! Vi har aldri feiret morsdag da jeg vokste opp, så hun bryr seg ikke all verden, men jeg skal nok få laget et kort til henne om ikke så alt for lenge. Det behøver jo ikke være en spesiell anledning for å få et kort:)

Fotostemplene er stemplet på glossy kartong. Fikk det godt til synes jeg. Har strevd litt med det, prøvd på fotopapir bl.a men det har vært helt mislykket. Endelig kunne jeg få til dette jeg også:)



I morgen har jeg ei kusine som fyller 45 år. Vi setter stor pris på hverandre og ser nesten på hverandre som søsken. Vi vokste opp sammen og selv om det er 8 år i aldersforskjell, har vi hatt god kontakt hele tiden. Jeg lovte henne et kort i fjor også, men det er aldri kommet avgårde, så da jeg i vinterferien var på Sotra hos søsteren min, fant jeg et stempel på Papirgleder som var midt i blinken for meg. Det er akkurat slik det er. Lover å lage og kommer aldri så langt at jeg rekker ting i tide. Men, nå ble kortet sendt fredag så da håper jeg at det kommer frem til i morgen!!




Innsiden



Baksiden






I går var minstejenta i bursdagselskap til Jenny som fylte 6 år. Lagte et enkelt kort. Stemplet Magnolia stempel både på akvarell- og mønsterpapir. Jeg klippet opp kjolen på mønsterpapiret og limte den over akvarellpapiret. Resten malte jeg med distress. Det ble helt ok.







Baksiden. Er blitt så glad i swirlene til Rhonna Farrer og fikk en ide om å stemple dem på baksiden når jeg ikke har tid til å pynte noe særlig.

I tillegg til å lage kort, strikker jeg også en del. For en uke siden kom jeg over mønster til denne sokken. Jeg synes den var så stilig at jeg måtte kjøpe garn og gå i gang. Metoden kalles dominostrikk og er utrolig artig. Man strikker rute for rute oppover og arbeidet vokser fort. I tillegg slipper man å strikke med 5 pinner hele veien. Det holder med 2. 5 pinner brukte jeg først da jeg kom til tåen. Sokken er strikket i et melert garn som heter Fabel. Oppskriften på sokkene og flere til kan du finne på www.garnstudio.com Nå er jeg ferdig med en sokk og håper å bli ferdig med den neste til påske. Jeg har dårlig med ullsokker i skuffen min:(


Det var alt for denne gang. Takk til alle dere som er innom bloggen min og som maser på meg om at jeg må oppdatere den. Det er kjekt å høre at dere savner å se noe nytt her. Skal prøve å skjerpe meg he he.....
Ha en fortsatt fin tirsdagskveld! Klem








1 kommentar:

Inger Marie sa...

Hei Lena :)

Så utrolig mye flott du har lagt ut i bloggen din :)
Kjempe flott stjernebok, vet hva arbeid det er så her er det virkelig mye godt arbeid.
Nydelige kort med motiv fra stempelglede.
Jeg strever litt med å få fine trykk, så da blir likksom ikke det stempelet brukt og det er jo litt kjedelig. Du har virkelig fått det til.

Ha en flott dag og god påske!!

Klem fra Inger Marie